Decydując się na rozpoczęcie jakiejkolwiek działalności należy liczyć się z ryzykiem jakie ona niesie. Ryzyko jest nieomal przypisane do przedsiębiorczości – zmienny bywa w praktyce jedynie jego poziom. Jeśli planujemy działalność, która powinna przynosić zyski, zakładamy istnienie konkurencji, ofercie której będziemy przeciwstawiać nasze propozycje. Mamy oczywiście nadzieję, że ryzyko nie będzie wielkie, bo to właśnie nasze produkty zostaną wybrane przez klientów. Jeśli jednym z kanałów dystrybucji naszych towarów lub usług ma być Internet, możemy wykorzystać pozycjonowanie stron WWW, aby to ryzyko zmniejszyć.
Pierwszym etapem na drodze do aktywnej obecności w Internecie jest tworzenie stron WWW, a następnie ich pozycjonowanie. Obejmuje ono wiele zabiegów, których celem jest uzyskanie przez daną witrynę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na zadaną frazę lub słowo kluczowe. Te zabiegi polegają najpierw na optymalizacji kodu strony www, doprowadzeniu do jego przejrzystości i dostępności dla automatów przeszukujących zasoby Sieci. To bardziej techniczny aspekt pozycjonowania.
Dla odwiedzających nasz serwis największe znaczenie ma jego zawartość: ciekawa oferta, sprawdzone, wartościowe informacje, oparte na przykładach i potwierdzonych faktach, unikalne w formie i treści. Zawartość, która jest interesująca i przydatna, spowoduje zwiększenie zainteresowania naszą stroną, a to przyczyni się do zwiększenia jej popularności i ważności również dla przeglądarek internetowych.